Jag älskar hårdrock!

Ifall det var någon som hade missat det.
Hursomhelst, jag lovade ju att skriva om onsdagens sista beställning. Den var episk! Det hela finns förevigat på film och kan ses här. På onsdag är det dags igen. Jag chefar, och Jacke och Simon står i baren. Kanon!

Något som var ännu mer episkt var lördagens drinksnidarafton. Det var hur kul som helst! Vi var några stycken som samlades hemma hos Jonas för att uppfinna nya drinkar. Alla tog med sig lite sprit och groggvirke och så körde vi igång. Flera goda drinkar skapades. Bland annat flera varianter av Twisted Sister, IK Brage (även kallad Kermit), Black Metal, Link Killer (eftersom att Link nästan kräktes av den, den kallades även Dödsjuicen, det var jag som uppfann den) och Elefanten. Mitt i det hela kom jag och Link på den briljanta idén att baka en tårta. Så vi letade upp ett recept och körde hårt. Vi råkade dock ha i lite för mycket mjölk. 6 deciliter för mycket närmare bestämt. Tårtan blev aldrig klar. När den stått i ugnen i hundra år, och fortfarande bara var smet, var det dags att bege sig ner på stan, så vi fick överge vårt projekt. Men vi ska nog försöka på någon annan fest. Förhoppningsvis lyckas vi då lite bättre. Efter en stund på Etage åkte jag, Jonas och Link tillbaka till Jonas för att varva ner lite och göra någon drink till. Sedan gick jag hem. Från Gränby! Mitt i natten och ganska på lyset. Jag vill fan ha ett pris för det. Å andra sidan hade jag inte så mycket att välja på eftersom bussarna slutat gå för länge sedan och taxi var alldeles för dyrt, men ändå! Det var fan tappert.



Söndagen och måndagen har varit lediga. Helt underbart! Idag var jag på stan och käkade lunch med Sandra och Linnéa. Vi åt på Pinocchio, som har stans, förmodligen, största pizzor. Helt sinnesjukt stora! Trodde aldrig att jag skulle få i mig hela den där, men eftersom jag inte käkat någon frukost så lyckades jag faktiskt. Funderade också lite på om jag skulle på kvällens landskap, men kom fram till att jag verkligen inte orkade, och kände heller inte att jag ville lägga ut pengar på en middag som jag förmodligen bara skulle vara trött och sur under. Så jag har suttit hemma och tittat på tv och läst lite. Och snackat skit med folk på msn såklart. Som alltid. Nu är det snart sovdags, men ska titta lite mer på tv först. Gonatt!



Dagens låt:

Mimikry - En Flicka Som Är Stark



Lite bilder från lördagens evenemang!



Elefanten, en grå drink!




Link bakar tårta.




IK Brage, även kallad Kermit.




Shoten Panzerkampf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0