Sjuk

Det var ett tag sen jag var riktigt förkyld nu, men i söndags kom den krypande igen, förkylningen. Trodde först huvudvärken berodde på lite bakfylla från lördagen, men icke. Har varit hemma från jobbet både igår och idag, och jag nyser så att hjärnsubstansen flyger ut genom näsan. Tack och lov har det blivit bättre under dagen, så imorgon tänker jag jobba. Jag hoppas bara att det inte blir så hektiskt i köket, för det är nog inte så jättebra om jag är där inne och härjar med min snuva.
I alla fall, lördagen. Jag jobbade till 22.15, men efter det drog jag ner till V-Dala och träffade Johan och två av hans jobbarkompisar. Jag hade inte träffat Johan på hur jävla länge som helst, så det var verkligen skitkul att se honom igen. När vi druckit upp all V-Dalas öl så gick vi till Palermo. Där var det som vanligt, a-lagare blandat med 18-åringar som firar att dom äntligen får dricka öl, och studenter som inte vill sluta festa bara för att nationspubarna stänger. Vi tog några öl till och sen fick vi för oss att vi skulle dra hem till mig och kolla på mästerfilmen G - Som i gemenskap, eftersom vi gått och droppat lines från den ungefär hela kvällen. När vi kom hit var vi dock för fulla för att koppla i dom två sladdarna till videon, så det blev ingen film. På söndagen var jag riktigt jävla seg men pallrade mig ändå iväg till pubvärdsmötet. Hade inte sovit speciellt mycket eftersom Johan sov över här och snarkade som ett jävla monster. Men det var värt tröttheten med tanke på hur kul lördagskvällen var! Det får fan inte dröja lika länge innan vi dricker öl igen. Men förhoppningsvis kommer han på mitt födelsedagskalas, och om han kan så ska han med till Sweden Rock. Sweden Rock ja... Dom har ju nu tillkännagivit att världens i särklass bästa thrash metal-band ska spela på årets festival! Nämligen SLAYER! Jag höll ju på att börja grina av lycka när mailet med nyheten trillade in i min inkorg! Visserligen ska Slayer spela på Wacken också, så jag hade ju garantin för att jag skulle få se dom i sommar, men det är ändå något speciellt med Sweden Rock, och man kan ju aldrig få nog av ett så bra band som just Slayer!

Nu börjar CSI, måste sluta skriva. Tjipp!



Dagens låt:

Dökött - Tuttar Överallt (En av mina absoluta favoritlåtar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0